De eerste weekjes down under.. - Reisverslag uit Phillip Island, Australië van Carlien Leliefeld - WaarBenJij.nu De eerste weekjes down under.. - Reisverslag uit Phillip Island, Australië van Carlien Leliefeld - WaarBenJij.nu

De eerste weekjes down under..

Blijf op de hoogte en volg Carlien

02 Oktober 2015 | Australië, Phillip Island

G’day mates!

Na drie weken wordt het dan toch eens tijd om wat op papier te zetten over mijn avontuur.

Wauw wat is Australië geweldig!! Een geweldig land en de mensen zijn echt super vriendelijk!

De eerste 1,5 week heb ik doorgebracht in Sydney. Echt een geweldige stad. De eerste vijf dagen in Australië begon met een groepsreis. We verbleven met totaal 22 mensen in een hostel in Collaroy, één van de vele suburbs van Sydney.

Deze eerste week heb ik al veel gave dingen gedaan. Met de groep zijn we naar de Blue Mountains geweest. Dit is een super mooi National Park zo groot als België met fantastische uitzichten.

Ook zijn we die dag naar een Wildlifepark geweest, waar ik de eerste kangoeroes en koala’s heb gezien, wat een schatjes!

Verder ben ik die week voor het eerst gaan surfen. Super gaaf!! Na veel oefenen is het me een paar keer gelukt om op de surfplank te staan, maar jeetje wat is dat moeilijk..

Na het surfen was de groepsreis afgelopen en ging iedereen zijn eigen weg. Ik ben toen met nog zeven anderen van de groep vertrokken naar een hostel in Sydney Central. Hier hebben we een aantal dagen gezeten en de stad nog wat beter verkend. Ook hebben we die week onze auto gekocht.

Zaterdag zijn we met z’n zevenen weer terug gegaan naar het hostel in Collaroy en was het dan eindelijk tijd voor Defqon.1 Australia!! Wat een geweldige sfeer met ál die Nederlanders voor het podium bij de mainstage!

Die dag erna was het tijd voor mijn eerste ritje in onze nieuwe auto. Heel erg wennen dat links rijden.. maar inmiddels heb ik de nodige kilometers er al op zitten en is het links rijden al normaal.

Maandag zijn we met z’n zessen verder gaan reizen. Met twee auto’s zijn we richting Wollongong gereden, een stad ten zuiden van Sydney. We zijn gaan kamperen in Kiama. Hier heb ik voor het eerst geslapen in de auto. Even wennen, maar het is best goed te doen.

Na twee nachtjes hebben we van de rest afscheid genomen en zijn we met z’n drieën verder gaan reizen richting Melbourne. In Melbourne hadden we de eerste 1000 km met onze auto erop zitten. Net als Sydney is ook Melbourne een onwijs grote stad, maar toch vind ik deze stad veel minder mooi dan Sydney. Op het Skydeck heb je wel een geweldig uitzicht over de stad op een hoogte van 258 meter.

Na Melbourne was het tijd voor Phillip Island, een klein eilandje onder Melbourne. Dit staat vooral bekend om de Pinguïn Parade. Hier komen de Little Penguins met zonsondergang allemaal het strand op vanuit zee, heel leuk om te zien!! Helaas mochten we er geen foto’s van maken i.v.m. de flitsers op de camera’s.

Op dit moment zijn we op weg van Phillip Island naar de Great Ocean Road en het National Park Grampians. Ik zal weer veel mooie foto’s maken om jullie de volgende keer te laten zien :).

See ya!

  • 04 Oktober 2015 - 16:57

    Jos Leliefeld:

    Hallo Carolien,

    mooi om wat te horen van jou.
    Fijn om te horen dat je het naar je zin hebt.Nu ga je naar de Grampians en het plaatje Halls Gap. Daar kun je veel kangoeroes bewonderen maar ook Kakadoes.
    Wij gaan hier ook nog weer naar toe in december.
    Sydney vonden wij ook mooier dan Melbourne. Wij vliegen 1 dec.
    Nog veel plezier,


    Groeten Jos en Marietta

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carlien

Actief sinds 31 Aug. 2015
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 2289

Voorgaande reizen:

08 September 2015 - 29 Januari 2016

Down under

Landen bezocht: